onsdag 20 september 2006

Solo i stan men magen är ändå rätt nöjd.

Mannen jobbar i Sverige hela veckan. Åkte i fredags och kommer tillbaka på lördag. Det är tråkigt, tycker jag.

Fast jag är glad att jag har lyckats laga ganska god mat i flera dagar. Kors i taket. När Mannen är hemma, så fixar alltid han maten och jag diskar. Men tydligen så kan även jag laga mat - bara jag vill. Men berätta inte det för honom...

Till middag lagar "vi" nästan alltid olika maträtter till oss och sonen. Max gillar inte kryddor, såser, soppor eller sallader och vi tycker det är trist med typiska barnrätter. Nackdelen är att det blir extrajobb varje dag och att sonen inte lär sig äta allt. Fördelen är att alla i familjen äter gott och blir mätta och glada.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men darling, har DU lagat detta?
Jag är imponerad ;-)
Puss/Cecilia

Anonym sa...

Jag med. Imponerad alltså. Ärligt alltså. Vad kallar du "detta"?
-Jag förstod inte riktigt om det var något outalat med inlägget. Innebär det att du bara önskar dig kokböcker i födelsedags present? :-)
/Lars N

Maria Agrell, Barcelona sa...

Kära vänner,

En bild säger mer än tusen ord. Men den kan också ljuga.

Mannen har tagit med sig digitalkameran till Sverige, så jag kunde vare sig föreviga min superjättegoda svampomelett eller smaskiga stekta kyckling! Duktigare än att som vanligt bara värma upp frysmat i micron, tyckte jag.

Maträtten på bilden har naturligtvis Mannen lagat...tog en gammal bild för att illustrera matlagning.

Tack ändå för att ni trodde på min nya förmåga...men jag har tyvärr inte fått magisk touch helt och hållet. Bara lite.

Anonym sa...

Det ser jättgott ut. Ifall du gör ordning en bassås till honom så kan du kanske frysa in i lagom stora påsar som du plattar till dels så tinar det snabbare och sen så tar det mindre plats. voila. Enkelt..
Det som inte är kött och mos det runda vad är det för nåt ser gott ut..