torsdag 3 april 2008

Rapport från Åre

Landade i Stockholm igår eftermiddag. Intensiv dag. Arlanda Express in till två timmars styrelsemöte. Vegetarisk middag med min vän Hamid på Lao Wai. Gick på niobion själv. Såg den fantastiska filmen "Flyga Drake", innan jag sprang ut från bion vid halvtolv, ner i tunnelbanan, upp till Centralen för att hinna hämta resväskan i förvaringsskåpet innan avgång.

När nattåget till Åre lämnade Stockholms Central sov jag redan i min kupé. Det kan inte ha tagit mer än 1 minut från att jag la mig ned. Minns bara att jag satte på mig pyjamasen och plötsligt sa någon "Åre nästa" i högtalaren. Tydligen åtta timmar senare.

Har fått låna Caj & Ingers hus Hotälgen över dagen medan jag väntar på mina vänner. Tack snälla.

Så nu sitter jag här framför deras snygga Apple dator och kämpar för att ta reda på hur man skriver @ med rätt tangenter. Jag vet att Apple är tusen gånger coolare än en tråkig PC, men det gör mig inte mer bekväm. Dessutom vet jag inte hur man lägger in bilder på min blogg med en Safari browser. Funktionen är borta. Någon som vet?

Borde stänga ner nu. Utsikten över Åresjön är magnifik från soffan. Ska sätta mig där och läsa "Machiavelli för vår tid" av Martin Melin och dricka en kaffe. Hej så länge.

P.S. I Cajs hus låg denna lilla söta döda räv i entrén.

Inga kommentarer: