tisdag 7 oktober 2008

Kontorsråttan på kommunalkontoret.

Sedan i juni är jag strategisk konsult på Barcelona Stads nya innovations-distrikt 22@ en dag i veckan.

Jag är ansvarig för det internationella programmet. Alla på kontoret talar katalanska - utom jag då förstås. Har eget skrivbord, telefon, kommunal e-postadress, dator och allting. Uppdraget pågår fram till december.

Det känns overkligt på något sätt, så vuxet och integrerat.

Har nu skaffat bildbevis så jag tror mig själv när jag pratar om det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

À vad du ser vuxen ut. Och glad. Kanske har du funnit inre frid pá kommunen. Varför skrattar inte han som har jobbat där ett tag...?
Kram,
Lena

Maria Agrell, Barcelona sa...

Det lustiga är att killen bredvid mig säger aldrig ett ord. Svarar bara artigt på mina artighetsfrågor.

Men jag har andra kollegor jag "hänger med" i fikarummet.

Sara sa...

Roligt med nytt jobb! Grattis till det! (även om det inte är helt nytt nu)d