tisdag 28 oktober 2008

Med en duns tillbaka i verkligheten.

På terrassen ligger högar med blöta lakan, handdukar och kläder. Översvämningen i helgen har satt sina spår. Och jag försöker tvätta upp så mycket det bara går, men har ingenstans att hänga det. Måste köpa fler tvättställningar. Torktumlaren slutade fungera för flera år sedan.

I barnens rum är alla leksaker utplockade. Allt annat också för den delen. Just idag börjar hantverkarna att måla om vår lägenhet. Inbokat sedan länge.

Jag har jetlag och ska flyga till Stockholm imorgon bitti. Jobbet kallar.

På fredag fyller lillebror 2 år. Vi funderar på att ha kalas på lördag, men med lägenheten belamrad med blöt smutstvätt, byggpapper på golvet och huset fullt av hantverkare kanske inte är den bästa inramningen.

Tittar ut från mitt fönster och ser regnet falla ner från den grå himlen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, av bloggnamnet förstår jag att du bor i barcelona, jag har en grej för dig som jag tror skulle du skulle va intresserad av, maila mig på jonathan(a)prontocommunication.se så ska jag förklara!

mvh
jonathan

Mia sa...

Mitt första besök härinne, du verkar driva en inspirerande blogg.
Vad tog dig till Barcelona? Varför blev det just den staden? *nyfiken*

Ha de bra
Kram Mia

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Mia,

Vi ville bo i den vackra storstaden vid Medelhavet och så startade min man ett bolag som gjorde det möjligt för oss att flytta hit.