måndag 27 oktober 2008

Miami lockade fram shopoholicen i mig

Tänker på vår tjejhelg i Miami. Många tankar som far runt i mitt huvud. Om vänskap, resor, skönhet, relationer, shopping, livet.

Och amerikaner.

Vi börjar med en fråga. Om man går runt i en affär och hamnar på maskeradklädesavdelningen och inte riktigt förstår hur liten en människa måste vara för att komma in i den tokiga apdräkten-polisuniformen-fångvaktaruniformen. Vad kan det då vara?

Rätt svar: Ett utklädesplagg för hundar. Förstås. Only in the US, folks.

Själv känner jag mig själv inte alls särskilt väl. Jag som hatar att shoppa fick köpa ytterligare en väska för att bära hem alla leksaker, underkläder, väskor, vinterkappor, presenter, datorspel, benvärmare, kläder och mina nya fyra mörklila, svarta, rutiga och ljuslila skor jag köpt.

Äckligt. Riktigt äckligt.

Inga kommentarer: