onsdag 25 november 2009

Ombytta roller.

När jag åkte taxi till Camp Nou undrade chauffören om jag skulle möta någon vid entrén. Nä, jag ska titta själv.

Jaha, sa han, har du ingen man? Jo, han är hemma med barnen.

Chauffören började skratta och kunde knappt sluta. Det var det absolut konstigaste han någonsin hört. En fru ska vara hemma med barnen. Så är det worldwide. Inte bara i Katalonien och Spanien. En man går på fotboll och tar en copa med sina vänner. Det här verkar ju helknäppt tyckte han.

När jag sedan berättade att min man inte ens är intresserad av fotboll, medan jag spelat i klubb i 10 år, blev han helt tyst.

Han tyckte förmodligen att vårt äktenskap var utom räddning.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Jag känner igen känslan! Om man som tjej orkar lyfta något tungt, köra bil till Sverige ensam etc etc... Då är man exotisk...

Till helgen väntar Classico om jag inte har fel!!! Hoppas Barca FC vinner.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja, jag är också tjejig när det gäller vissa grejer. Typ att jag inte lagar mat. Öh...förresten, det kanske är manligt. Men ok, jag gillar att klä mig kvinnligt.

Jag är visserligen ansvarig för bilen, tvätt och lagning etc, för min man kan inte snacka spanska med verkstadsgubbarna. Däremot vägrar jag lära mig byta däck vid punktering. Står hellre vid väggrenen och ser hjälplös ut. (Innan jag blir rånad typ ha ha)

På söndag är en viktig dag. Dessvärre är min man i Chicago då och barnflickan är sjuk så jag får snällt sitta hemma och hoppas teven funkar.