torsdag 11 mars 2010

Killhelg - nu är maken nöjd!


Jon-Karl & Jacob var coola killar på gymnasiet när jag gick på högstadiet i Hudiksvall. De var killar man bara hördes talas om. Sedan gick åren... och man kvalade in. Tack vare Jon-Karls lillasyrra. Nu har det gått 20 år och vi är fortfarande kompisar. Eller ja, de har ju kommit på att min man är den roligaste i paret Agrell. Det är han som snor iväg med dem till Ramons hus i Frankrike för att åka skidor i Andorra i helgen. Brudar göra sig icke besvär. Inte fruar i alla fall. Staffan på andra sidan frukostbordet är en man med alla rätt. Han är en reko kille, ansvarsfull narkosläkare som tar ut mer än halva föräldraledigheten med sina tre barn samt reparerar sitt eget hus själv. Den enda som matchar honom är hans fru Agnes. Hon är liiiite vassare. Och framför allt mycket roligare! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet ju att jag läser din blogg.......först tänkte jag "va kul, hon tycker jag är rolig" sen fattade jag hur fantastiskt tråkig du tycker att Staffan är...

Maria Agrell, Barcelona sa...

Den första tanken var naturligtvis helt korrekt! Det vet du :-) För Staffan är inte så tråkig han heller precis. Då skulle maken aldrig stå ut.

Jag gillar också er båda. Mycket.

Stor kram!