måndag 21 februari 2011

Att vara "hott" eller bara vara vuxen.

Jag funderar ibland om jag börjar bli min biologilärare i högstadiet. Speciellt från mina barns horisont. Lena tror jag att hon hette. Minns att hon var helt fel men alltid helnöjd med livet. Osminkad. Avslappnad gångstil. Kunde prata om sex som om det vore helt självklart. Utan att skämmas. Allt var så naturligt för henne. Brydde sig inte om att hon hade astöntiga kläder. Hon kunde dansa lite spontant. Helt fel moves. Och självförtroende. Eller kanske självkänsla. Utan fog för det. Tyckte man. Hon var hur töntig som helst, med fattade det inte själv, så man fick ändå viss respekt för Lena.  Hon fick lugn på vår kaxiga klass där ALLA hade samma rätta mössa. För vi som var 14 år på Östra Skolan i Hudiksvall visste EXAKT vad som var coolt på riktigt.

Inga kommentarer: