lördag 3 september 2011

Schweiz.

Ligger i Lena & Marcelos spatiösa gästrum i Zürich. Stor kvalitetsskillnad mot vägmotellrummet i Lübeck igår som mer liknade en tågkupe. Igår körde vi 92 mil. Enda stoppet för kombinerad lunch/middag på Burger King och tankning. Rätt mör efter 11 timmar i bil den dagen - köer och vägarbeten även på Autobahn... Och så kom fram vi till ett cocktailparty med högklackade gäster. De hade varit på klassisk konsert och jag kände att mina reskläder var lite out of place... Fast vi fick mycket varmt mottagande. Strax frukost. Sedan är det bara 100 mil kvar (av 300). Min rumpa känner sig misshandlad. Träsmak säger man va? Hej & hå.

P.S. Har inte bloggat på några dagar, men om jag skulle gjort det hade jag berättat om att bilen gick igenom Bilprovningen i Trelleborg, att Carin tog hand om oss första natten i Skåne och att jag gick förbi mina föräldrars humorkung Sven Melander när vi käkade lunch på Ljunghusens golfbana.

Inga kommentarer: