fredag 21 juli 2006

E4, Jönköping

Vaknar i ett regnigt Jönköping. Magen känns lite bättre, men är fortfarande öm och krampar emellanåt. Kanske måste jag börja ta det något lugnare. Vilken skillnad från min förra graviditet. Då var jag smidig och kände mig nästan som vanligt fram till beräknat datum.

Det var fem år sedan vårt första underverk kom till världen. Liten och alldeles underbar. Det var då det... Igår ritade den rackarn ett konstverk på vår 2-åriga Ford. Med sina naglar i sandlorten direkt på lacken. Många repor blev det. Pappa blev arg och mamma blev som vanligt ännu argare. Fast nu efteråt tror jag att jag ska blunda och låtsas att det inte har hänt. Har inte lust att lacka om bilen. Den rostar ändå inte så lätt nere i Spanien. Ska tvätta rent och testa hårdvax istället.

I helgen är det tänkt att vi ska åka ut i Stockholms skärgård för att bo på vår hyrda motorbåt en vecka. Känner mig inte som världens bästa hopp i land Kalle just nu. Tror vi vilar en dag extra eller två innan vi sticker iväg.

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja, ta det lugnt!
Ni verkar verkligen haft en toppensemester!
Fina somriga Sverigebilder. Ja, kanske inte "konstverket" då, men shit happens.

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»