söndag 16 juli 2006

Hej då Skåne

Bebisen rör runt i min mage. Det gör mig matt. Tror nog att sommarvärmen drar ner min energi också. Efter maten var jag tvungen att lägga mig raklång på marken för mitt synfält blev nästan helt vitt. Kanske är det mitt låga blodtryck som bråkar med mig. Kommer inte ihåg att jag blev lika trött förra graviditeten. Inte alls. Jag jobbade hela dagarna och sprang på olika mingel kring Stureplan nästan varje kväll. Det var då det.

Det vår sista dag i Skåne denna sommar. Veckan har varit helt fantastisk. Vi cyklade till lunchen med farmor och farfar vid småbåtshamnen nere vid Kanalkiosken. Idag börjar släkten röra på sig; några tillbaka till Köpenhamn, andra upp till Stockholm. Lite vemodigt faktiskt.

Efter middagen ute i trädgården for vi till havet för ett kvällsdopp – men det var för kallt i vattnet. Förevigade min tjocka mage istället. Går nu in i graviditetsvecka 26 (av 40).

Tack moster Carin, morbror Ulf & Eunice för att vi har fått bo i ert vackra sommarresidens i Ljunghusen i närmare tio dagar. Tack också till Tandi, Kalle och Silas som lät oss bo med er. Ni är supergulliga.

Imorgon åker vi vidare upp mot Västkusten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Jag är en snygg smålänning som numera följer din blogg och som undrar vad ni gjorde måndagen den 17 juli. Kan man inte få se några bilder?

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»