måndag 30 oktober 2006

Kroppen är mör.

Nej, ingen bebis har kommit ännu. Trots att jag redan för en vecka sedan var öppen 1 centimeter och processen borde ha börjat.

Igår fick jag panik av allt stök i lägenheten, så när alla andra var på stranden med Max som följde sin upphittade sjörövarkarta för att leta den nergrävda skatten (som farmor i hemlighet hade gömt), så var jag kvar hemma och fick värsta tokrycket. Slet ut min mans alla flyttkartonger ur tvättrummet och bar ut dem i trapphuset. Plockade upp Max urväxta kläder ur flyttkartongerna och la dem fint i Teds blivande skötbordsbyrå. La mig under sinken för att försöka fixa det droppande röret. Torkade golv och sorterade leksaker.

Idag är min kropp helt slut. Jag har ont i höften, i ryggen, i benen och måste nog ta en Alvedon. Kanske var det inte så särskilt klokt att bära runt sådär, men tydligen är det hormonernas fel. Det sägs att även djur vill göra fint i sitt bo innan avkomman föds/kläcks. Skyller på min genetiska instikt - och gläds åt att man kan vanka omkring någorlunda fritt utan att ramla på skräp här hemma idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoy puede ser un buen día, duro con él

Anonym sa...

Snälla! Skicka mig ett sms när han kommer ut. Jag tänker på er!
Kram från Nicolas