fredag 27 oktober 2006

Tack snälla Bibi och Björn.

Farmor och farfar har anlänt. Och aldrig har vi haft sådan ordning och reda här hemma.

De kom redan i lördags och samma dag kom skötbordet på rätt plats i rätt rum. Källaren städades. De små söta bebiskläderna blev helt magiskt strukna.

Varje kväll står middagsmaten färdiglagad på det vackert dukade bordet och morgonen därpå är alla tallrikar diskade och står prydligt tillbakaställda i skåpet - fastän varken jag eller min man har handlat någon mat. Mannen behöver inte längre stryka sina skjortor själv och någon bäddar alla sängar varje dag.

Tanken är att de ska ta hand om storebror när det är dags för oss att åka in till BB, men eftersom Ted inte verkar vilja titta fram än på ett tag, så blir vi vuxna och vår förstfödda bortskämda ordentligt istället.

Tack snälla för att jag får en chans att vila upp mig och för att ni fixar med allt så att Mannen hinner jobba undan ordentligt och för att ni pysslar om Max med sagor, mat, mys och lekar.

Lyckos oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka papper måste man fixa med om man vill flytta till Spanien från Sverige?

Svara gärna i min blogg.

Lycka till med Ted!