fredag 19 januari 2007

Bröd och smör.

Helt plötsligt är alla snygga i stan. Coola kläder. Moderna frillor. Balla skor. Eftersom den vanlige katalanen inte är särskilt trendig, så måste det vara turister.

Aha, det är modeveckan förstås.

Branschmässan Bread & Butter pågår i Barcelona just nu, den 17-19 januari. Jag borde ha bokat upp ett TV-team från Barcelona Television och gjort reportage, men det kom jag på för först nu...det får bli nästa gång.

Tittar på mig och min familj. Hur up-to-date är vi en kväll som denna egentligen? Min äldsta son har en vår/sommar-grön randig tröja och min yngsta har höst/vinter-grön randig tröja. Och själv har jag året-runt-svart-klänning på mig. Jag köper alltid svart. Enkelt att matcha. Svart funkar alltid med svart. Och så slipper jag ha koll på modet.

1 kommentar:

Lubella sa...

Tack för visiten på min nya blogg!
Svart är alltid bra!
Lyllos dig/er som slipper kalla Stockholm *brrrr*. Superfina killar har du oxå, får se om/när jag lessnar på att vara anonym. Det är oxå begränsande på sitt sätt.