måndag 1 januari 2007

Gott Nytt År.

Klockan är 3.00 på morgonen. Jag dansar in det nya året. Bredvid mig dansar mig kompis Lena - och hennes söta 11 åriga dotter!

Häromåret hann jag inte prata med någon vuxen på nyårsfesten eftersom jag och alla andra sprang omkring och passade/matade/nattade våra små trötta barn.

Denna gång leker alla barnen på övervåningen - själva - om de inte röjer runt till Dancing Queen med sina föräldrars kompisar på dansgolvet.

Jag inser att jag är en del av vuxengenerationen nu. Fast en rolig variant. Inte en sån där patetisk vuxen som vuxna var när jag var liten - som kände sig unga och coola fast de egentligen dansade töntigt. Jag dansar supercoolt fortfarande. Likadant som då. Snyggt liksom. Eller? Spanar in 11-åringen. Well, ännu är hon fortfarande ett barn. Hon vet ännu inte att jag inte vet att jag inte har koll på senaste "movesen". Typ.

12 vuxna från nästan lika många länder firar in 2007 hemma hos partyparet Lena & Marcelo: underbara svenska Malin och mysiga katalanska Ramon hemflugna från Shanghai, spanska Christina och australiensiska Tim boende i Madrid, Canadensarna Robert och hans roliga fru, gravida Malin och hennes sköna dansk i huset intill och så vi förstås. Mannen lagar svensk toast skagen till förrätt och sedan doppar vi kött i fonduegrytan. 80-tal är alltid gott. Äter 12 druvor vid tolvslaget som alla spanjorer och skålar på engelska. Saknar raketer.

Somnar i gästsängen. På morgonen leker Max med alla andra barn som också sovit över. Och jag får sovmorgon. Vilket smart partytrick.

Tack familjen Victoria. Så roligt - som alltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att din blogg är så härlig. Önskar hela er familj ett gott nytt år!