tisdag 24 juni 2008

Sant Juan.

Nu pågår Sant Juan, en högtid som innebär att alla fyrverkerier och smällare som avfyras i Sverige på nyår, Valborg och alla andra dagar upphöjt i tio smälls just ikväll i Barcelona och förmodligen i alla andra spanska (!) städer också. Alla onda andar ska fördrivas. Hundarna skriker och vi vanliga kan inte sova, vilket är väldigt bra med tanke på allt jag måste göra.

Jag känner mig inte lika värdelös längre.

Deklarationen är nästan klar, det ena mötet har jag nästan förberett färdigt och det andra ska jag precis börja med.

Fast nu verkar det som om lillen vaknar av oljudet. Hrm.

Maken har åkt till London. Det är ju helgdag här imorgon, vilket innebär att han skulle kunna vara ledig om han jobbade på kontoret, men galet flitig som han är åker han och jobbar i ett land där det inte är semesterdag istället. Öh...?

2 kommentarer:

Eva sa...

Dina vaknade också igår:(

Anonym sa...

Hej, jag har sökt igenom din blogg nu men hittar ingen mailadress, kanske är jag trött eller så är jag bara dålig på att leta. Jag är nämligen väldigt sugen på att bo och jobba i spanien och barcelona ett tag framöver och tänkte höra om du hade ngra tips på bra sidor för jobb, som den hyfsat spanjoriserade kvinna du verkar vara ;) vore tacksam för svar, om du har tid. Mvh Malin (mallalins@gmail.com)