fredag 19 september 2008

Intensivt yrkesliv = passiv blogg

Just nu sitter jag på ett kontor i Borne.

Min digitala värld och min vanliga värld har krymt. Jag läser inga bloggar, jag skriver knappt på min egen. Igår gick jag inte ens ut på en bokad middag med tio svenska tjejbekanta i stan, för mina tre omfattande jobbuppdrag kräver så mycket.

Förstår om ni vill sluta läsa min blogg, för ärligt talat händer det inte särskilt mycket här längre. Jag hinner inte tänka eller tycka något kontroversiellt eller intressant. Måste fokusera den lilla hjärnkapacitet jag har utanför mitt digitala fönster just nu.

I december har jag bara ett jobb, så om jag inte gått in i väggen tills dess, har jag kanske mer energi över för insiktsfulla eller proverande funderingar. Tills dess får ni förmodligen hålla till godo med min sporadiska händelserapportering.

4 kommentarer:

inna sa...

Ta det lugnt och ta hand om dig själv och din familj, de och ditt jobb får ju självklart komma före oss. Även om vi kommer att sakna dina inlägg, så klart. Kram.

www.malinrocaahlgren.com sa...

då har du väl probably inte tid med min utmaning till dig på min blogg...?

Anonym sa...

Det heter Born, inte Borne!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack Magdalena.

Malin, jag ska tänka på saken.

Anonym, vad gullig du är, men jag talar sällan katalanska. På spanska heter det El Borne.

Eftersom jag numera har nöjet att arbeta en dag i veckan på en av Barcelona Stads kommunkontor så har jag nära till fakta :)