fredag 24 april 2009

Nystart på "en kvart om dagen".


För några månader sedan körde jag 15 minuters styrkepass om dagen. På en yogamatta hemma framför TV:n. 3 x 10 armhävningar + 3 x 30 situps. Verkligen patetiskt lite träning, tänkte jag och slutade.  

Istället gjorde jag ingenting åt mina muskler i väntan på den STORA träningen (förutom att jag alltid cyklar en timme om dagen fram och tillbaka till kontoret).

Idag börjar jag igen. Lite måste ju vara bättre än inget. 

Men jag tänkte inte på att lillen prompt ska klättra på ryggen samtidigt, alternativt krypa under magen när jag räknar 8, 9, 10, så jag måste stå kvar för att inte falla ner rakt på honom.  

Bifogar en gammal goding från vårt familjeträningspass för några år sedan. 

1 kommentar:

Magdalena sa...

*gapflabb* Ni är ju för knäppa! :)
Men du är duktig på armhävningar, de har och kommer alltid att vara min akilleshäl. Lite bättre har det börjat gå sen jag har börjat yoga men ändå...stånk och stön. Gör du lika många idag??