söndag 30 augusti 2009

Slow life.

Maken är bortrest en vecka i London. Älskarinnan i England måste ju också får sitt ;-) 

Barnen är hemma på sommarlov och jag är bara mamma. Gör inget annat. Dagarna lunkar på. Sakta liksom. Jag lagade mat idag. Bara en sån sak. Inget uppvärmt. Storebror åt. Lillebror åt om han fick sitta på bordet - och det fick han. Man kan ju inte vinna alla strider, så jag bråkade inte alls. 

Med detta lugna tempo får jag t.o.m. barnen att plocka undan tallrikarna efter sig och de hjälps åt att sortera upp leksakerna och dammsuga. Långsamma långsamma dagar. Barnen är ovanligt snälla. De tycker nog det är skönt att inte fara runt hela tiden. 

Fast igår gjorde vi en utflykt. Till Mc Donalds i köpcentret Diagonal Mar här intill. White trash förstår inte barnen vad det är. De tycker att Happy Meal till lördagsmiddag är lyx. Well.  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chica! Kommer imorgon, vi måste ses snart!!! Längtar tillbaka, ska bli kul att starta upp livet i Barca.

Puss på dig

Kristin

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja vad kul Kristin!!!!! Ser fram emot att träffas. Du är varmt välkommen att bada med mig och killarna i poolen.

Kram.