måndag 24 augusti 2009

På återseende Sverige.

Efter en månad i mitt hemland är det dags att bege sig tillbaka till Barcelona igen. Till högsommaren. Två månader badstrand. Klart det lockar när hösten knackar på dörren här i Sverige och alla är alldeles för upptagna med skolstarter och jobb för att ha tid att leka.

Men ändå, det är något speciellt med Sverige på hösten. Förväntan i luften. Nystart. Folk fixar fötterna, börjar träna och köper anteckningsblock.

Själv laddar jag för 40 grader och AC. Helt annan grej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt!!

Jag älskar Barcelona

boende-barcelona.com

Anonym sa...

Hej Maria.

Grattis till att få åka tillbaka till Europas hetaste stad för tillfället.
Hade gärna flyttat jag med och bara få gå runt i linne och kjol fram till oktober. Sedan stränderna, dom galna livliga spanjorerna och alla människorna på gatorna. Sveriges gator är allt bra tomma ibland. Man undrar ju var alla männsikorna håller hus. Sitter dom framför sina datorer och flat-screens kanske. Vilket himla svenne-banan-liv. Ja, jag vet låter bitter.Är dock inte det igentligen. Har det faktiskt himla bra. Bara längtar till Espana ibland.

För övrigt. Du nämnde för ett tag sedan att du undrar varför inte mer kommenterar dina inlägg. Kanske kan detta bero på att det är lite komplicerat att skriva komentarer. Man måste ju logga in och logga ut och även skriva konstiga bokstavskoder. Vore enklare om det bara handlade om namnet och så det man vill säga då.

MVH

Elisabeth

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anonym: håller med.

Elisabeth: tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar. kram.