onsdag 1 juli 2009

Rekommenderar inte storstadsweekend till London med kids mitt i sommaren.

London med barn mitt i sommaren var HEMSKT. Vi räknade timmarna till flyget skulle åka hem. Ändå missade vi planet. Eller ja, inte alla. Jag grät när de berättade att incheckningen stängt. Maken sa åt mig att skärpa mig och ha lite värdighet. Det gick inte.

Fast efter lite mer gråt fick vi äntligen åka med. Fast inte alla. Och inte bagaget. Maken och barnen sprang. Och jag stod kvar som ett fån på Gatwick Airport med fyra resväskor.

Man kan bara skratta - och betala snällt för extra hotellnatt, övervikt och ny flygbiljett.

Nu är jag i alla fall hemma i Barcelona igen. Tror inte jag orkar berätta mer just nu. Lägger upp några bilder senare. 

2 kommentarer:

Ulle sa...

Men stackare. Förstår att London kanske inte var någon höjdare mitt i sommaren tillsammans med två barn men mycket spring i benen MEN om ni inte hade åkt ditt så hade ni aldrig fått veta det...eller...

Skönt att ni nu i alla fall är hemma igen. Här hemma i Sverige är det varmt som f-n och hos mej finns än så länge bara en protalbel AC och det är ca 28-30 grader inomhus=hemskt!

Ha en skön helg och njut av Barcelona.
Kram från Ulle

Maria Agrell, Barcelona sa...

AC är toppen. Här är det 36 grader utomhus och jag sitter här inne med 22 grader.

Funderar på att smyga ut lite senare. Ta ett dopp i havet. Och sedan hänga i skuggan alternativt använda paraply och se ut som en idiot. Fast ha det svalt och skönt...