onsdag 6 februari 2008

Blodsmak ger mig mersmak.

Jag undrar om jag blivit girig. Inte på pengar - utan på vad jag begär av min kropp.

Det senaste året har jag motionerat för att få schysst kondis, så jag orkar vara glad och pigg i vardagen. Min knän är visserligen lättade över att jag gått ner mina 20 graviditetskilon, men fokus har handlat om att överhuvudtaget få upp flåset mellan alla trötta perioder av magsjuka och influensa.

Idag gick jag på ett kickboxing pass på Kroppskultur där jag brukade träna förr - innan graviditet - innan Barcelona. Ja men hallå, hur skönt är det inte att svinga iväg en riktig hög hård spark efter några krokar och en rak höger. Hur jobbigt som helst, men värsta sköna känslan - efteråt. I like. Minns plötsligt att det en gång i tiden fanns en vältränad kropp framför mig i spegeln.

Nu funderar jag på om jag ska höja ribban. Gå från att motionera till att verkligen träna. Varför inte sikta på att få tillbaka min tajta rumpa, deffade armar och 200-situps per pass-muskliga magen?

Eller ska jag nöja mig med att göra mina knipövningar ordentligt, så att jag åtminstone lyckats hålla ordentligt tätt när jag nyser?

2 kommentarer:

Erik Wirdheim sa...

Maria,

Nu fick du mit att skratta så att jag satte maten i halsen.

Du bjuder verkligen på dig själv!

Lycka till i Stockholm.

//Erik

Patri sa...

Hej Maria,
Svara nu på inlägget "Vem är du" jag trodde jag hade gjort det..men hade så mycket jobb den dagen så jag kanske inte tryckte på " sent" :p
Jag heter Patricia, är 26 år och bor sen nästan 3 år tillbaka här i barcelona med min katalansk flickvän,flyttade hit för att jag blev så kär att jag bara inte kunde flytta.. :)
Gillar det du skriver, brukar läsa dig när jag sitter på jobbet och "borde"jobba.. :P
plus att jag tycker att Ted är bara så lovely ..Forsätt och skriv!