fredag 13 juni 2008

Sommar 2008.

Det gäller sommarens semesterplaner. Vet egentligen inte vad jag gett mig in i.

För två år sedan åkte vi land och rike runt. Det var en solig fantastisk sommar, men lite väl intensivt. Jag var höggravid i Skåne, Stockholms skärgård och på Västkusten och jag lovade mig själv att ta det lite lugnt framöver.

ifjol när vi tyvärr bara hade två veckors semester i augusti delade vi det mellan Stockholm och Hälsingland och det funkade bra med båda barnen.

I år vet jag inte vad jag håller på med. Maken måste jobba en hel del, så jag ska vissa perioder släpa runt på ungarna själv... och nu håller jag som bäst på att boka hotellrum, flygbiljetter, tågbiljetter, båt och bil i fem olika delar av Sverige:

Ljunghusen med 7-års och 65-års kalas i Skåne, Sigge Hill-kväll och 40-års fest i Hudiksvall och naturupplevelser ute på Hölick i Hälsningland, Star Wars utställning med mormor i Örnsköldsvik i Norrland, båtvecka med två vilda ungar i Stockholms skärgård, kärlekshelg på Marstrand och 40-års fest i Bovallstrand på Västkusten och slutligen avkoppling med vänner i Stockholm.

Kan i och för sig också bli alldeles alldeles underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I Hudik blir det nog lugnt, klipp från förstasidan i ht.se!

2008-06-13 kl. 09.08
Snattade trosor
HUDIKSVALL
En kvinna i 70-årsåldern, bosatt i södra Hälsingland, ertappades på torsdagen med ett paket trosor som hon snattat på Lindex i Hudiksvall. Händelsen är anmäld till polisen.
G

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ha ha ha.

Tur jag har alibi.