onsdag 3 december 2008

Bäst att ta det lugnt nu när mamma verkar spåra ut helt och hållet.

Ibland är mina ungar lite stökiga. Ikväll upptäckte jag ett nytt trick för att få ordning på torpet. Precis som de flesta stora uppfinnare var det lyckade resultatet egentligen inte alls min avsikt från början.

Var på ett strålande humör och satte på en av mina (töntiga) favoritlåtar på rätt hög volym och dansade runt i vardagsrummet med ett fett leende på läpparna. Ungarna stannade upp och båda två kröp upp i fåtöljen och satt som två små tindrande söta barn och bara stirrade. Helt förstenade.

Jag sjöng, kastade slängpussar, dansade och ritade hjärtan i luften mot dem.

Slutsats: Galen Madonna-wannabe-mamma med ohejdat glädjeutbrott verkar få den mest vilda ungen att varva ned.

Inga kommentarer: