torsdag 4 december 2008

Mina bloggfavoriter.

Tydligen skulle man ha nominerat 7 egna favoritbloggar när man själv blev vald. Här kommer min lista:

Silverfisken: Reklamare i Australien. Den första blogg jag läste och han är fortfarande min absoluta favorit nästan tre år senare.

Malin i Costa Brava: Skriver roligt om vardagen med tvåbarnslivet och kulturkrockar i Katalonien. Skulle nästan kunna vara min blogg - men Malin är roligare.

Shadow:
Shadow är en hemlig svensk man någonstans i sydöstra Asien med många ogifta bloggbeundrarinnor. Han är dock gift och har en liten bebis. Ett utlandssvenskt liv lite likt mitt eget, men ur en mans perspektiv, vilket gör upplevelsen totalt annorlunda.

Dina:
Eva tar fantastiskt fina bilder som har lyckas försköna ännu mer på något magiskt sätt. Hon är också min enda svenska granne och jag kikar in ibland för att se vad hennes familj har för sig de stunder vi inte ses vid dagis.

Carl Bildt:
Man vill ju få koll på vad utrikesministern har för sig. Måste genast kolla om Obama eller Clinton har en blogg också. Känns än mer relevant.

Linda Skugge:
Intressant talangfull varm kvinna som skriver skarpt.

..................................................

Reglerna är följande:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån: Tove.
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

..................................................

Nu måste jag bara gå in på deras bloggar och berätta om min nominering. Jo du Bildt, jag har en blogg förstår du och....

2 kommentarer:

Tove sa...

Å hur tror du jag kände det när jag meddelade "stora bloggar" om mina nomineringar.... men vet du vad - man blir glatt överraskad! Så kör du på! Du gör det så bra!

***RHEBORG*** sa...

Tackar! :-)