onsdag 23 juni 2010

Klass 3B på ASB.


Jag saknar "Den blomstertid nu kommer". Här i Barcelona har barnen ingen avslutning tillsammans med föräldrarna där barnen sjunger eller uppträder såsom i Sverige - varken på Teds kommunala skola eller Max amerikanska skola. Ted bara gick hem som vanligt igår, hans sista skoldag för terminen och idag går Max sin sista dag. Enda skillnaden är att skolan slutar klockan 12.00 istället för 16.00. I övrigt som vanligt. Nä inte helt som vanligt förresten. Både Ted, 3 år och Max, 8 år, får betyg!

Några klassföräldrar har fixat att vi ska till stranden i Gavà och ha picknick efteråt. Fast ungarna vill inte! Fråga mig inte varför. Sedan är det dags för Max 9-års kalas på gokart-banan, så jag kommer att köra kors och tvärs över stan idag medan min kollega och bolagets språktalang Carin ska sitta i radion och prata om Barcelona International Network på spanska. Heja Carin!

1 kommentar:

Ferferi sa...

Men visst saknar man det dära ändå; de svenska sommaravslutningarna i skolan. Med vita klänningar och sommarsånger. Himlans vilka fina minnen. I Paris har jag för mig det är samma sak. Men är faktiskt inte säker då jag själv inte har barn. Ska höra med kompisarna.