söndag 27 juni 2010

Twitter.


Min favoritsyssla: dricka kaffe och äta choklad i solen (fast gärna under parasoll) och fundera över då och nu. Det finns sorg och glädje i varje hjärta. Det är bra för då har man känt livet. Som Paulo Coelho skriver på sin Twitter: "Be proud of your scars".

Å andra sidan, den som tror den har svaret kan också reflektera över hans tweet: "If you understand life, you must be misinformed".

Jag gillar de sociala medierna online. En direkt kanal in i människors tankar. I realtid. Fast inget slår de riktiga mötena med goda vänner offline förstås, för man kan (ännu) inte kramas genom datorn.

Samtidigt tycker jag att nätet gör att man kommer sina vänner närmare. En kombinationseffekt. Som exempel fick jag denna låt via Spotify av en vän med hjärtesorg. Fin. Oskar Linnros – Från och med Du

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad fel jag läste :-)

"Be proud of your CARS"!!!?? Scars var ju mycket finare :-)

E