söndag 6 mars 2011

Poni Club Catalunya.

Plockar fram lillens nyinköpta ridstövlar. Ted ska rida från kl. 9.00 - 17.00 den kommande veckan. Samt mocka, rykta och allt vad det heter... Ponnyläger hard core. Ted längtar som en tok. Jag är skeptisk. Det här är makens idé. Visserligen gillade jag att rida som ung, men efter att ha blivit avslängd några gånger är jag inte särskilt förtjust längre. Senast jag red var över 15 år sedan. Jag var livrädd att ramla av igen, men det blev ändå en rätt skön avslutande hästupplevelse. Efteråt kunde man se mig, hästen och själva ridningen på teve. Min dåvarande SVT-kollega Micke Leijnegard och jag gjorde nämligen ett reportage ihop för Söndagsmorron om en äventyrsby i Lappland. Knäcket bestod i att vi och ett roligt gäng norrlänningar testade islandshästridning på fjället, grillning vid lappkåtan intill älven och forsränning med guide. Och för det fick man betalt - och vara macho i rutan. Hur kunde jag förresten lämna den branschen?

Imorgon börjar i alla fall mitt nya liv som ridmorsa. Åtminstone för 5 dagar.

Inga kommentarer: