tisdag 7 juni 2011

Snurrigt i soffan.

Går runt som en cirkushäst. Var ska jag börja? Den här veckan är det intensivt på jobbet. Fixar ett event i Umeå. Och en radiologikurs i Barcelona. Bland annat.

Måste även styra upp mig privat. Mitt skrivbord är stökigt. Jag försöker tänka efter här och nu. Det bara snurrar. Blir lätt matt. Måste skriva ner vad det egentligen är jag borde fixa innan barnens sommarlov börjar... Om jag har listan här online kan jag hitta den direkt via min iPhone.

To do:
Boka mammografi. Gå på mammografi. Bestämma hur vi firar Max 10-års dag med Barcelonakompisarna. Boka. Bjuda in. Eventuellt på lördag. Bråttom. Boka hotell i Rom. Förmodligen här. Fixa klänning till bröllop. Bestämma bröllopspresent. Köpa bröllopspresent. Skriva bröllopstal. Det ska vara ärligt, rörande och roligt. Nervös för det. Hämta ut medicin på Apotek. OSA skolavslutningsfest+middag+lunch med olika föräldragrupper och olika skolor. Göra klart bokföringen för 2010. Deklarera i Spanien. För mig och maken. Om det inte redan är försent. Boka klippning till mig och Max. Klippa mig. Följa med Max till frisör. Boka boxning. Träna. Ringa hantverkaren. Klaga på badrumslagning. Boka provtagning. Ta prover. Ringa gasbolaget och fråga varför de skriver brev till oss hela tiden på katalanska. Kan vara viktigt. Leta reda på kemtvätt i Sant Just. Lämna in fyra klänningar till kemtvätt. Svara på mail. Planera sommarsemestern. Boka boende i Sverige. Längta. Boka tid på bilverkstad. Laga trasiga billampor. Byta motorolja innan bilsemester i Tyskland. Skicka in läkarkvitton till Försäkringsbolaget för att få ersättning. Hårddisken full = rensa datorn. Betala Amex. Ringa mamma. Posta flygbiljetter till mamma. Betala bilförsäkring. Beställa dammsugarfilter till Dustbuster 12V online. Leta reda på några olika sommarläger till barnen när både jag och maken jobbar. Fotboll/Ridning/Annat? Boka sommarläger. Betala sommarläger. Få stöd. Skriva dagbok. Kommunicera med vänner. Boka filmtid med Rodrigo. Samla tevegänget. Filma. Titta på det filmade. Redigera. Kritisera. Aktivera. Slut kaffe = katastrof = shoppa nespressokapsyler. Skriva upp på matlistan: våtservetter, diskmedel, toalettpapper, choklad, yogurt, mjölk, barntandkräm. Peppa maken. Planera 40-års firande. Printa bilder till gästbok. Printa bilder till fotoalbum. Printa bilder till vägg. Utföra copingstrategier. Shoppa bikini.

Andas.

Hitta barnvakt till torsdag när maken är bortrest och jag ska på tjejmiddag. Han är för övrigt borta i 8 dagar denna omgång, vilket innebär det vanliga lämna Max på skolan, köra 45 minuter längs Av. Diagonal, lämna Ted på sin skola, skämmas om vi kommer försent pga trafiken, jobba, hoppas barnen inte blir sjuka, hämta Ted, lyssna på Flaix FM, köra 30 minuter längs Rondan, handla mat på Mercadona på inte längre än 10 minuter med trött unge som ofta ligger på butiksgolvet och skriker, hämta Max på skolan, lugna barn med yogurt samt ord i olika tonart, ibland fotbollsträning, komma hem, tvätta, laga mat, diska, leka med barn, tjata på barn, bada barn, borsta tänder på barn, natta barn, plocka upp leksaker/kläder/skrot och vika tvätt från dagen innan varje kväll själv innan jag går och lägger mig på tok för sent i ett hem med alldeles för få lampor och ingenting på väggarna. Måste nog köpa gardiner för övrigt.

To do plus:
Fundera över vad jag ska jobba med när jag blir stor. Stor vånda över just det. Behöver vägledning. Vet inte vad jag vill satsa på. Vill mer än jag förmår. Just nu. Kan bättre.

Och så vill jag välja vilka som läser min blogg.

Ute är det blixtar, dunder och regn. Nu ska jag natta barnen. Krama dem mycket så att de inte behöver vara rädda för åskan. Undras vad jag glömt i trädgården. Det kommer att bli blött. Stängde jag bilen ordentligt förresten?

Jag behöver nog ett ligg. Eller sömn kanske. Definitivt skön musik.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha. Hur ska du välja dina läsare?

Anonym sa...

Maria, ett av dina bästa inlägg på länge. Snälla får jag vara kvar som läsare? Du gör mig glad. ;)

Maria Agrell, Barcelona sa...

P & K.

Anonym sa...

Event i umeå, vad roligt!! Vad är det för något och kommer du hit då?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag arrangerar ett seminarium om radiologi med middag för läkare. Nej, tyvärr jag kommer inte själv.