tisdag 25 november 2008

Turen verkar ha återvänt och jag är på väg mot nya bekantskaper.

Jag funderade igår på väg hem från stan på vad jag kände inför livet i Barcelona och det enda jag kände var att jag var oerhört uttråkad och att det aldrig händer något roligt och att flera av mina nära vänner har flyttat härifrån.

Mitt negativa förhållningssätt kan ju också ha att göra med att barnen varit sjuka i 2,5 veckor och jag har varit mer eller mindre isolerad och när de är friska så jobbar jag hela tiden, men just då tänkte jag inte på dessa möjliga bidragande faktorer.

När jag kom hem och gick igenom mina mail, så öppnade jag för ovanlighetens skull några meddelanden som jag fått från alla de nätverk* som jag är en oerhört passiv medlem av och vips hittade jag en rolig inbjudan till champagnekväll med stans internationella crowd. Moët&Chandon Champagne Dinner in Barcelona.

Bara sådär. Festen är imorgon kväll. Just den kvällen hade maken och jag redan bokat barnvakt för att äntligen hitta på något roligt tillsammans och dessutom hålls festen i ett nybyggt designhotell precis ett kvarter från vårt hus.

Helt plötsligt känns Barcelona som en stad där allt kan hända

* Exempel på några nätverk jag vanligtvis är en alltför passiv medlem: InterNations, XING, Svenska Mammor, SWEA, Shortcut, Utlandssvenskar, LinkedIn, Shenet, Gild International, ASMALLWORLD etc.

2 kommentarer:

Evergirl sa...

Som hemflyttad till Sverige kan jag bara säga att det är precis det där man saknar från utlandet.

I Paris var det alltid någon aktivitet på gång, och om man ville kunde man springa på nätverksträffar varje kväll.

Av förklarliga skäl är det inte riktigt likadant här ute på svenska landsbygden.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Men bor inte du i Stockholm?