fredag 8 maj 2009

Only in Stockholm.

Efter en intensiv dag med jobbmöten över halva stan är jag på väg till hotellet för att vila fötterna.

Min vän Charlotte ringer från Costa Rica och jag blir glad att höra hennes röst. Mobiltelefoner med sladd i örat gör att man ser lite fånig ut när man pratar med sig själv, även om folk börjar vänja sig. När jag står där och talar rakt ut i luften hejar någon. Jag vaknar till och möter Sandell.

Istället för fotbad på hotellet hamnar jag på invigningen av Louis Vuittons nya 300 kvadratmeter stora tvåvåningsbutik på Birger Jarlsgatan. Konstaterar att lågkonjunkturen inte verkar ha nått Stureplan.

Blir medbjuden och skålar i champagne på Teatergrillen (tack) innan jag lämnar mitt sällskap och går vidare till PA och samtalar med fler intressanta själar.

Nu ett personligt meddelande:
Tack för maten och för att du är du Hamid. Du är en bra vän och jag gillar att du gillar mig fastän du föraktar att jag bloggar.

Inga kommentarer: