torsdag 4 mars 2010

Vardagsseger.

När man är mor till söner i 8-års åldern är Nintendo DS en förbruknings-vara. Jag har köpt 4 eller 5 stycken. Var och ett går sönder efter ungefär ett halvårs ihärdigt bruk. Min son spelar åtminstone varje vardag i skolbussen som tar drygt en timme åt respektive håll. Nu har jag tagit tag i saker och ting. Till slut. Gick till Fnac för att reklamera. Fick ett telefonnummer till Nintendo Spanien, tel. +34 902 117 045 (sparar här för framtida bruk så att jag kan googla fram numret på min egen sajt...) där hjälp tydligen fanns att få.

Jag ringde dit, pratade på spanska och efter några dagar hämtade ett bud upp två trasiga Nintendo DS + kopia på inköpskvitto hemma hos oss. Igår fick jag tillbaka ett. Lagat. Levererat hem till dörren. Gratis. Är förvånad själv att det funkade.

Inga kommentarer: