måndag 5 juli 2010

Prince.


Igår kväll lekte jag Roskilde här hemma. Drack öl, läste twitter från folk på plats och lyssnade på Prince på Spotify. Per Sinding Larsen skrev bäst. Fast det blev ändå inte riktigt festivalstämning. Dansade men spelade på låg volym, så att inte barnen skulle vakna eller grannarna klaga. Och så saknade jag lite polare förstås. Men ändå. Kändes som att jag var på plats till 17 %. Bättre än inget...

För 20 år sedan var jag på Roskilde för första gången. Jag var lyrisk. Det var riktigt fränt.

För övrigt plåtade jag igår en snygg rygg när jag promenerade hem från jourbutiken med barnen också. Vi hade handlat ägg till pannkakorna. Fast det var långt tidigare på dagen förstås.

Här gott folk; lite Princelåtar så att ni också kan drömma er bort. Nu ska jag kolla om Prince spelar i Barcelona i sommar. Jag vill se!

4 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

jag är PÅ!

NN, Moskva sa...

Älskar också Prince, arbetade lite med honom på 90-talet (skivomslag, scendesign mm). Han älskas bäst på avstånd. Ett geni är han.

Han gör bara 7-8 festivalspelningar i sommar. Närmast Barcelona är nog Portugal 18 juli och Nice 25 juli.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Coolt!

Bra uttryck: "Han älskas bäst på avstånd". Det gäller förmodligen många sk. genier. Stora egon är svåra att hantera nära.

Unknown sa...

Söt hund är den din eller? Söt var den./Thebivampiretortureemogirl ps ja jag är bi hurså?