tisdag 6 juli 2010

Turist i min egen stad.

Idag har mina barn fått välja aktiteter. Max sa: jag vill inte göra något vanligt som typ stranden eller poolen eller zoo. Det är för tråkigt. Bortskämda skitunge! (Mitt eget fel, jag vet, nä, förresten, det är min makes fel. Han tycker alltid det ska hittas på något extra kul.) Båda barnen frågar förresten hela tiden när pappa ska komma hem. Så att det händer något.

I alla fall. Nu har äldsta sonen paxat Camp Nou. Han vill se var Messi byter om. Nu ska tråkmorsan försöka fixa det. Det går ju inte att jag bara är hon som tvättar, plockar och inte kan laga pannkakor. Jag vill också vara den där roliga craziga tokiga mamman som bara gör helt GALNA grejer!

Det hjälps knappast att jag är höjdrädd och skrek att karusellföraren skulle trycka på STANNA knappen när vi åkte pariserhjulet senast. Eller också är det precis det som barnen gillar.

Inga kommentarer: