fredag 17 december 2010

Livet kring 40.

Några av våra allra bästa vänner ska skilja sig. Jag tycker att det är otroligt sorgligt. Fast de verkar inte jätteledsna. Det är jag som måste skärpa mig när vi talas vid för att JAG inte ska börja gråta. Jag tycker att de är perfekta ihop, de bråkar typ aldrig och jag tycker om dem båda och deras barn otroligt mycket. Jag minns bara när jag och mitt X gjorde slut. Jag var 20 år. Vi bodde ihop, men var inte gifta. Hade inga barn. Det var ett vakuum ett par år efteråt när jag undrade vad som hände. Även om beslutet var mitt. Vi fortsatte göra roliga grejer ihop, fastän jag hade ny kille. Jag är mycket dålig på att bryta relationer. Vill hålla alla som jag tycker om och som är viktiga för mig kvar i mitt liv i evighet. Den här skilsmässan nära oss vänder upp och ner på mig. Fast jag kan förstås inte lägga mig i. Beslutet är inte mitt. Fast nej nej nej skriker hela jag inombords. Klart ingen orkar lyssna på mig. Deras process är en annan.

Coldplay – Christmas Lights

Inga kommentarer: