söndag 21 maj 2006

Som Titanic - fast med ett lyckligt slut.

Ja, vad ska man säga? TACK Magnus kan man ju börja med. Vilken sanslös resa han har arrangerat och bjudit med oss på. Wow. Jag har blivit bortskämd en hel helg. Tack också till Lisa som lekte med Max i Barcelona, medan vi lekte lyxliv ute på havet. När vi lämnade Barcelonas hamn inleddes resan med det mest magiska fyrverkeri, som vi beundrade från vår hytt.

Inser att målgruppen för kryssningar inte längre är pensionärer, utan folk som jag själv. Tränade på gymmet med utsikt över Mallorca, spelade basket och fick spö i minigolf uppe på taket. På 5:e våningen intill shoppingstråket fanns en välbesökt elegant champagnebar och uppe på däck bjöd de på svalkande drinkar till soldyrkarna som simmat i bassängen eller badat i någon av bubbelpoolerna.

Vår hytt var helt makalös med egen balkong, dubbelsäng, soffgrupp, dusch, minibar, TV med nya filmer och roomservice. Italienarna klädde sig snyggast på lördagens smokingmiddag och jublet måste ha nått Ibiza när servitörerna sjöng Bella Note. Kanske låter det kitschigt, men jag köpte hela kittet.

Det fanns tyvärr inte tid att göra allt på en helg. Vi missade alla shower, isdansen och även BBQ på soldäck. Jag fick pedikyr och vi unnade oss massage istället. En italiensk frisör från Milano gjorde min håruppsättning. Idag har jag träningsvärk efter min timme i gymmet och Max tycker håret ser ut som en blomma.

Voyager of the seas var fram till häromåret världens största kryssningsfartyg och det kostade 5 miljarder att bygga. Totalt arbetar 1200 personer ombord från ungefär 70 nationaliteter. Och jag som tidigare bara åkt färjan över till Estland. Det här är inte samma sak. Inte alls. Kryssning i Medelhavet borde alla kunna unna sig.

2 kommentarer:

danne sa...

Hej Maria! Snyggg blogg. Spanien låter skönt. Kommer nog dit vad det lider efter det att jag är klar här i Guatemala. Har bloggparty idag. Kom gärna över med familjen! välkommen! ;-)

Anonym sa...

Jag kryssade med systerfartyget Navigator of the Seas förra sommaren. Det var verkligen en helt underbar kryssning! Det ska bli kul att prova den nya någon gång snart.