måndag 5 maj 2008

Avrapportering.

Jag är mer sällan online, men desto aktivare offline. Har ingen anledning att avrapportera händelser och ibland får jag svårt att förklara för folk varför jag bloggar. Vissa saker är ju bara helt ointressanta för andra än de närmast sörjande. Samtidigt känner jag att andra inlägg är allmängiltiga och viktiga att förmedla.

Men nu blir det inget sånt där klokt inlägg. Bara ett modernt sätt att tacka för senast. Några av er tittar ju in här i mitt digitala fönster emellanåt, så jag vill passa på att tacka för all god mat och dryck vi fått denna långhelg.

Tack Dariush för middagen på Racó de la Vila. Roligt att träffa dina barndomsvänner och få senaste nytt från Stockholm. Tack Martina & Salomon för en slapp heldag med öl & tacos på stranden. Tack maken för rom & cola på nattklubb. Tack för middagen Lena & Marcelo. Tack Erik & Julia för den thailändska lunchen i Vilanova. Tack Rita & Szabolcs för bubblande cava och jordgubbar i ert nya magnifika hus i Castelldefels.

Och tack Barcelona för ditt solsken.

3 kommentarer:

Erik Wirdheim sa...

Maria och Henrik, Max och Ted,

Tack själva för att ni orkade ta er ut, trots värmen.

Hoppas att trafiken på hemresan inte var alltför hemsk.

//Erik och resten av lantisarna

Monica sa...

Men, jag tror det är en generationsfråga delvis! Hörde att kristin sa att bland hennnes polare tyckte de det var jättekonstigt att blogga och "fläka ut sig". Men, jag tror det är tidens tecken (hehe, förstås, jag bloggar ju själv om än i mycket blygsam skala...). Jag är fakstiskt inte särskilt orolig över ifall någon i framtiden ska hitta nåt som jag skrivit på bloggen. Det verkar vara en av anledningarna att vara skeptisk till bloggning, eller hur? Att folk hittar till en, att man blir kvar. Att man inte är anonym. Men, bland yngre folk tror jag inte det skrämmer.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Erik; ingen trafik :)

Monica; ja, jag vet, men jag tror rädslan ofta handlar om okunskap. men det är jobbigt att behöva förklara, så ibland är det bäst att inget säga.

jag har t.ex. fått jobbuppdrag via bloggen.

och detta är för mig ett fantastiskt verktyg att dela mina funderingar och få feedback från andra än de som är runt omkring mig i vardagen.

men som sagt, jag har inga problem med att lämna digitala avtryck efter mig heller. i detta fall styr man ju dessutom själv, till skillnad från många andra medier, kreditkortsdatabaser, övervakningskameror, telefonsamtalslistor etc.