onsdag 28 maj 2008

God Morgon.

Har lovat mig själv att alltid börja morgonen med en positiv tanke. Inte titta på det stökiga och ogjorda utan som idag glädjas åt att solen verkar ha kommit tillbaka.

Fast det går inte alltid särskilt bra. Trots att boken Lyckoformeln ligger på mitt nattduksbord.

Maken ligger däckad sedan några dagar tillbaka. Förutom när han jobbmailar med feberfrossa. Igår köpte jag antibiotika rakt över disk på Apoteket. Det var ju bekvämt förstås. Men tänk vad oansvarigt.

Funderar på att sympatiäta så att det baciluskerna försvinner från familjen för gott. Jag har ju också ont i halsen fast värktabletter håller mig på benen.

Tillbaka till det positiva. Imorgon kommer Conrad & Jess från Australien och hälsar på. Har känt Conrad i snart 20 år. Vi blev vänner på high school i Adelaide under mitt utbytesår. Han har varit i min uppväxtstad Hudiksvall två somrar i rad på 90-talet och i början av 2006 bodde jag, maken och Max några veckor i hans hus på Christies Beach.

Nu måste maken bli frisk snart så att vi alla kan leka järnet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjitt, Henkan är dålig,inte bra. Men han kanske tar i föör mycket när han annars jobbar, töjer och drar i sig själv alldeles åt skogen. Immunförsvaret får inte en chans att hinna ikapp. Tar man i 128% dansande fram hela tiden så får man nu och då sylvassa klackar trampande sig på tår och fötter och man måste gå av banan kanske för resten av kvällen. Oh nej, jäklar, det som var sånt flyt ikväll. Puss,puss o kram Mamma och Svärmor

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej igen mamma! Vad roligt du skriver. M.