tisdag 13 maj 2008

Selektiv varseblivning.

När jag vann Årets Blok 2008 och fick mitt pris av juryns ordförande Linda Skugge, kände jag till Linda Skugges namn och hade uppfattningen om att hon var en arg krönikör på Expressen. Mycket mer än så visste jag inte. Och jag läste sällan hennes texter eller hörde talas om henne heller.

Men nu. Jag ser hennes namn var jag än vänder mig.

Jag vet inte, men Linda påstår att det alltid är så här. Men för mig känns det helt galet mycket och jag tycker jag ser Linda var jag än vänder mig i pressen:

Linda - VD på Vulkan
Linda - slutar som krönikör på Expressen
Linda - ger ut kokbok
Linda - vinnare av Amningshjälpens Bröstpris
Linda - bloggare på Amelia
Linda - ny krönikör på SvD Näringsliv
Linda - i redaktionen för Passion for Business

Hur kan det bli så? Det är samma sak när man ska resa någonstans. Plötsligt tycker man att det skrivs om just den staden överallt. Eller om man börjat gilla en viss sport. Man blir helt plötsligt uppmärksammad.

Ja, själv gillar jag rollen Linda - Årets Blok 2008 prisutdelare - allra bäst. Förstås. Tack. Och jag tycker inte hon verkar arg heller, utan glad och riktigt trevlig.

Inga kommentarer: