tisdag 24 februari 2009

Det är något som inte riktigt stämmer.

Jag är tacksam att jag har ett intressant välbetalt jobb. Speciellt i dessa kristider. Fast ibland är det tufft. Igår kväll hade jag jobbmöte med mina kollegor (inkl. chefen) på kontoret fram till kl. 21 på kvällen. Kom hem 22.20. Naturligtvis hann jag inte natta mina barn, vilket är en av dygnets höjdpunkter som är bland det bästa jag vet. Jag älskar att gosa godnatt med mina änglar. Hur kommer det sig att jag ändå inte känner att jag presterar tillräckligt på jobbet? Hinner inte med allt jag borde. Kanske är det min hjärna som måste uppgraderas. Eller vad är det som är fel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen det där.

Jag bytte jobb för ett tag sedan, just på grund av jag ville natta mitt barn och träffa min fru då och då.
Lönen är lägre än tidigare, så vi får se hur länge det håller.


Mvh

R i Prag

Anonym sa...

Intressant inlägg.

Själv tappade jag en del hår för några år sedan då jag jobbade som en galning.

Vet inte din situation, men det var inte min arbetsgivares krav som fick mig att känna mig pressad utan mina egna. Genom att ge mig själv rimliga mål och krav så kom jag ur situationen.

Jobbar fortfarande väldigt mycket men arbetar mycket med mina mentala krav på mig själv och att sätta gränser gentemot omgivningen. Det fungerar för mig.

// MJ