onsdag 11 februari 2009

Dags att uppdatera hjärnan.

Gillar att ha smarta människor omkring mig, så jag kan lära mig något nytt.

Häromdagen fick jag en ny medarbetare som vi rekryterat från Chicago i USA, som verkar vara hur duktig som helst.

Hon har en universitetsexamen från en av de åtta Ivy Leagues skolorna, jobbade i Obama kampanjen och självaste presidenten ringde personligen och peppade, hon känner allt och alla over there, har arbetat med utvärdering av hjälpinsatser i Mexico, studerat ekonomi på Pompeu Fabra och är numera min assistent.

Det faktum att hon är född 1985 gör dock att jag upptäcker fler rynkor än jag visste att jag hade och våra hjärnor ska vi verkligen inte ens försöka jämföra.

1 kommentar:

Tove sa...

Ja, frågan är ju vem som kan lära av vem...
Det är inte klokt så preparerade dom yngre är. Undrar vad som kommer att krävas av våra barn när dom blir stora. Men jag kan dock inte låta bli att tänka på hur lätt det är att "nätshoppa" diplom från fina skolor... (Obs att jag inte alls ifrågasätter din assistent)