lördag 21 februari 2009

Update Hugh Heffner.

Skrev tidigare om min make som skulle gå på Private fest. Fattar egentligen inte vad som hände. Men kvällen slutade med att maken somnade med ungarna hemma, barnflickan gick hem och mitt namn stod uppskriven på gästlistan.

På klubben var det 97 % killar, 1 % strippor samt jag och några till "vanliga" tjejer.

Jag kände kanske 20 grabbar där inne, varav hälften tittade ner i golvet när de såg mig, några kom med fåniga bortförklaringar medan några log glatt.

Själv dansade jag tills jag kände mig för utstirrad och gick hem. Kanske väntade alla på att strippan som klätt av sig näck och slickat en gubbe i örat skulle komma tillbaka upp på scenen.

Intressant kväll.

Jag har betydligt lättare att hantera hel- och halvnakna kvinnor på en porrfest, det hör liksom hemma där.

Det jag däremot vägrar acceptera är att man försöker sälja mobiltelefoner med hjälp av halvnakna brudar. Det borde inte höra dit.

Hur ska man få fler kvinnor till styrelserummen när den kvinnliga referensen i sammanhanget är sexiga halvnakna modeller som försöker se kåta ut i montrarna på mobilmässan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja usch och fy för halvnakna kvinnor på mässor som posserar hit och dit. Men vad gör man? Protesterar högljutt inför buissness-gubbarna som står och slickar sig om munnen runt omkring? Svar; ja. Visst du riskerar att framstå som bitter radikal femenist. Kanske får du tillbaka kommentarer såsom "så ja lilla gumman" eller "ojsan, här var man visst på hugget". Men det är helt klart värt det bara man deklarerar sin avsky på ett någorlunda respektabelt vis. Att ställa sig och skrika eller ställa till en scen kan ju bli minst sagt löjleväckande. Angående kvinnor i styrelser så är en förändring på väg men det går sakta coh framförallt i Sverige. Faktum är att länderna runt medelhavet ligger före oss med betydligt många fler kvinnor i styrelsepositioner än här i Sverige. Aningen märkligt kan tyckas men här handlar det tydligen om dom starka manliga närverken som förstör allt för oss kvinnor.

Elisabeth

Anonym sa...

Kanske har vi svenskar svårt att förstå att kvinnan inte är antingen madonna eller hora. Därför tror vi att männen är så korkade att de inte kan särskilja en "kompetent styrelsekvinna" från en kvinna som poserar. Som kvinna känner jag mig inte mindre professionell för att det står lättklädda kvinnor i min närhet, vari ligger hotet? Och hur kul är det egentligen att titta på mobiltelefoner?
Jag tror tyvärr att svenska kvinnor ibland låter sin rädsla styra över att inte uppfattas som seriösa yrkeskvinnor och därför paketterar sig i tvångströjor och tror att de måste agera på ett för mellanmjölken så lämpligt man ack så tråkigt sätt.

Varför klär kvinnor sig i den lilla svarta när de går på fest? Kanske vill de känna sig fina och få uppskattande blickar från män och kvinnor. Innebär det automatiskt att de kopplat bort hjärnkontoret för den kvällen? Eller kan en kvinna välja att vara både sexuellt attraktiv och intelligent? Så varför se ned på kvinnor som är snygga och dessutom har vett att ta betalt för att visa upp sig.