onsdag 23 juni 2010

F-ck.

Maken ringer:
- Har du fixat så att alla föräldrar fyllt i auktorisationslappen att deras barn får köra gokart + bett dem maila kopia på sitt ID?


Frun svarar:
- Nä, det har du inte sagt något om...och du lovade ju att fixa allt inför kalaset eftersom jag sagt att jag inte pallar ordna någonting stort just nu. (Fast jag har fixat med alla inbjudningar och pratat med föräldrarna osv.)

Vi har hyrt minivan så att vi kan köra alla från skolan kl. 12.00 till stranden och från stranden till gokarten dit alla föräldrar ska hämta barnen kl. 20.00. Vi får väl låtsats att vi har en stor familj på 10 ungar. Eller också får hälften titta på. F-ck f-ck f-ck.

Varför kunde vi inte bara bjuda hem alla på tårta och bada i vår pool vilket var mitt simpla förslag. Nä, det var för trist.

Maken ligger på fett minus kan jag säga. Jag hatar när han ska brassa så hårt att man nästan går sönder. Har ni tänkt på att människors sämsta sidor ofta också är deras största tillgång. I min makes fall: det händer alltid något och blir extra allt. Min styrka/svaghet är att jag har ett vilt hjärta: jag älskar* passionerat och tycker om att visa det, men jag kan också bli så arg att väggarna skakar. Mitt hetsiga temperament passar faktiskt bättre på dessa sydliga breddgrader. Tror jag har ryska gener. Måste vara därför. 

* Menar i betydelsen "tycka om jättemycket" - icke 6.

P.S. Undrar ni om jag slängde på luren? Klart jag gjorde. Fast först sa jag några sanningens ord ;-)

2 kommentarer:

Ferferi sa...

Hahaha jag är illa ute då för jag har både din makes sämsta/bästa sidor och dina. Det händer alltid något och jag har ett vilt hjärta... Däremot är min pojkvän det motsatta så vi kompletterar väl varandra där. Det är ju skönt.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag skulle vilja låna din pojkvän emellanåt :-)