måndag 1 februari 2010

Blodpudding vs sol.

Nu förstår jag att det kan se lyxigt ut med Medelhavsutsikt till dagens lunch och helt sant det är det också. Förstås. Men vet ni, till middag ska jag laga blodpudding med lingonsylt. Det låter vardagligt kan man tycka - om man bor i Sverige. Men se, icke, det är värsta gourmetmiddagen här för det krävs att någon vän köpt det på Konsum i Sverige och flugit hit med den personligen. Så det så. Det innebär att gräset alltid är grönare. Allt man inte har så lättillgängligt blir åtråvärt. Solen tar jag för given. Men blodpudding, det är grejer det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att jag inte är din vän så jag har förmånen att förse dig med detta läckra grisblod lite oftare (samtidigt som man kan lapa sol vid ett besök i BCN)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Du kan väl bli min vän då :-)