söndag 13 maj 2007

9H - då det begav sig...


9H Östra Skolan. År 1986-87.

Förutom Charlottes familjs har ingen kallat mig "Bäcken" på 20 år. Bäcken får man heta om man har 3 Marior i klassen och heter Bäckström i efternamn. Ikväll hörde jag: "typiskt Bäcken" eller "Bäcken är precis sig lik" halva kvällen. Vet egentligen inte vad det är som är jag. I deras ögon. Kanske att jag alltid "är för mycket" och säger för snuskiga ord, eller att jag är så "om sig och kring sig" som t.ex. att jag tagit med mig tre fotoalbum från låg-, mellan- och högstadiet. Vet inte exakt.

Alla vi flickor i 6B saknade också Gabriel Källberg. Vad har hänt med honom förresten? Mellanstadiets sötaste kille. Någon som vet?

3 kommentarer:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Och jag har svarta kläder på mig då som nu.

Anonym sa...

Gabriel bot i Uppsala och finns på gabriel.kallberg@hotmail.com
Gabriel

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Gabriel.

Vilken överraskning. Jag mailar direkt.