torsdag 3 maj 2007

Heja blogg-Bildt.

Jag röstar inte på Moderaterna. Jag kände mig mer stolt när ordförande för FN:s generalförsamling Jan Eliasson (s) blev Sveriges utrikesminister.

Men jag gillar vår utrikesminister Bildts aktiva bloggnärvaro. Rakt in i min dator skriver Sveriges utrikesminister vad han sysslar med varje dag och sina personliga reflektioner kring det politiska läget.

Och jag kan kommentera direkt till honom. Precis som alla andra. Modern demokrati, svensk öppenhet och direkt yttrandefrihet. Lysande - även om det kan missbrukas.

3 kommentarer:

Monica sa...

LÄSKIGT!

Jag har uppdaterat mina länkar en aning på min blogg, alldeles innan jag gick in och tittade på din faktiskt, och jag la in hans blog som länk...

För jag tycker också det är så väldigt intressant att läsa. Och jag är inte heller moderat, och har aldrig röstat på dem. Men, man får ett hum om svensk utrikespolitik. Nästan bättre än när man prenumererade på Dn, för så stor utlandsbevakning är det ändå inte där...

Monica sa...

Alltså - för att vara övertydlig - det "läskiga" är att du skrivit ett inlägg om hans blog nästan simultant med att jag lagt in hans blog som länk.

Anonym sa...

Som socialdemokraternas "man" i Fn har ju Eliasson varit ytterst tveksam när det gäller att stå upp för mänskliga fri och rättigheter. Studera bara FNs råd för mänskliga fri och rättigheter. Darfur-fallet likaså. Bildt har iaf stått upp för små stater (läs:baltiska) mot mer tveksamma regimer (läs: Putin). Läsning som t.ex. johannorberg.net eller varför inte iht.com. Den senare visar tydligt att svensk journalistik lämnar en hel del övrigt att önska.
K/Nic