fredag 18 maj 2007

Kan allt. Förstås.

Det finns inget odrägligare än självgoda föräldrar som ska berätta för ALLA vad ens lilla unge kan. Naturligtvis kan just deras barn ALLT mycket mycket tidigare än alla andra. Som om det spelar någon roll. Han lärde sig gå redan när han var 10 månader...bla bla bla. Och? Fick han Nobelpriset senare i livet? Nä, tänkte väl det.

Dessutom tolkar föräldrar ofta allting så att just deras lilla snorvalp kan allt, fast han egentligen inte kan.

Som jag till exempel.

Jag och alla i min familj är övertygade om att vår lille Ted på 6 månader kan prata. Han säger "hej" när han säger ej ej ej ej. Visst säger han "hej" säger vi och tittar övertygande på varandra. Men, bebisar ska ju inte alls kunna prata redan, eller hur? Han är ju helt underbar och tidig och klok. Jaaaaa säger vi och tittar självbelåtet på underverket (=han som dreglar).

I söndags lärde han sig krypa också. Krypa = trycka sig bakåt - om han har glidiga kläder och lättglidigt golv.

Och så kan han säga papapapapapapapapapa = pappa.

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej!
Tack för kommentaren på min blogg! Nu har jag kollar igenom din blogg! Trevlig!
Gullig liten baby du har, och jo, han är säkert mkt smart! :-)
KUL med klassfotot från er återträff längre ner på sidan! Vilken grej!!!
Nu bokmärker jag dig!!!

Anonym sa...

Vet du? Jag lärde mig gå när jag bara var 10 månader. Jag var så liten att jag gick raklång under borden.

Hahaha, har ju inget barn, så jag får skryta om mig själv. ;D

Klart att det är hej och pappa som Ted säger! Hihi.