onsdag 18 juli 2007

100 människor + vita dukar + kamera.

Nästan varje dag är det någon form av filmproduktion där vi bor. Förstår inte att det finns sysselsättning för alla dem som springer omkring på inspelningsplatsen.

Vad gör alla de andra? De som inte är kameramän, sminkös, ljudtekniker, skådis/modell eller regissör? Det är aldrig färre än 50 personer. Aldrig.

Nu i juli hoppas jag varje gång att det är Woody Allen, Penelope Cruz och Scarlet Johanson som filmar nära mig.

Fast istället brukar det vara reklaminspelning för någon bil, läsk eller mobiltelefon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du från Hudiksvall? Bra blogg du har!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack Karoline.

Japp, jag är uppvuxen i Hudiksvall, fast på den tiden var mitt efternamn Bäckström.

Känner vi varandra?

Anonym sa...

Nej vi känner inte varandra, men jag känner igen dig. Tror du umgicks med min kompis kusin när ni var yngre.