tisdag 11 september 2007

Botad?

Min mobil har kraschat. Drygt 600 meddelanden är borta. Alla foton är raderade. Mina 300 nummer i telefonens kontaktlista finns inte mer. Alla inställningar är försvunna. Senast det hände var för kanske fyra, fem år sedan. Då blev jag heltokig. Min mobil var mitt allt.

Denna gång gick jag ut på innegården och spelade fotboll med 6-åringarna och tänkte inte mer på det.

Varifrån kommer detta lugn? Jag kan väl inte ha gått och blivit harmonisk? Mitt beroende har förmodligen bara bytt skepnad. Är det mailen, digitalkameran, facebook eller bloggen numera tro?

Eller något ännu värre?

P.S. Vill passa på att säga till mina vänner att maila eller messa sitt telefonnummer till mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Med tur så kommer kanske 30 av 300 'kontakter' tillbaka.

Shadow sa...

Ingen backup?

DeepBlueSea sa...

igår diskmaskinen, idag mobilen, imorgon.....

mulnar det på i barcelona /

träffar du en inspirerande gammal man /

är en alldeles vanlig dag /

eller kanske något ännu märkvärdigare! ;o)

DeepBlueSea sa...

Backup i mobilen? FInns det?

(Jag som knappt kan messa... FY vad det är trist att knappa sådär!! )

Maria Agrell, Barcelona sa...

Gjorde back up senast i Sverige. För två år sedan. Alla mina spanska nummer är putsväck.

Fast jag låtsats att det är nyttigt med lite utrensning.

Som anonym skrev; kanske det räcker om 30 kommer tillbaka.