torsdag 27 september 2007

Hur ska man hantera sina dåliga sidor?

Jag är dålig på att packa och dålig på att packa upp. I söndags kom jag hem från yogalägret. Tror ni att jag har packat upp väskan ännu? Nä, såklart inte.

Och när jag ska resa är det ännu värre. Jag tycker det är så tråkigt att jag inte packar förrän precis innan jag ska resa. Kommer ofta till incheckningen sist av alla och får le både för att jag ska få checka in så sent och för att slippa betala övervikt.

Vad göra?

Alternativ 1:
Ändra mig.

Alternativ 2:
Inte ändra mig + vara mitt fridfulla jag:
Acceptera läget; sådan är jag och istället fokusera tankarna på mina bättre sidor.

Alternativ 3:
Inte ändra mig + vara mitt bitchiga jag:
Tänka på att folk som planerar och packar långt i förväg är tråkiga och ospontana människor och de som packar upp på en gång är trista och präktiga.

1 kommentar:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag väljer alternativ 2.

Denna gång tog det fem dagar innan jag packade upp väskan, vilket tog exakt 4 minuter.